ОСТАВИТЕ ПУШЕЊЕ УЗ ПРОВЕРЕНЕ САВЕТЕ ИЗ РУСИЈЕ

Пушење је у Русији забрањено на јавним местима, у ресторанима, баровима, возовима, на аеродромима, железничким станицама. Статистика каже да је од 2009. године, као резултат примене државног програма подршци здравог начина живота, упола мање тинејџера пушача, а број одраслих пушача опао је за четвртину. 


Русија улаже бројне напоре како би непушаче заштитила од погубног дејства дуванског дима, као и да пушаче наведе да се одрекну ове опасне навике. Активна борба против пушења почела је 2009. године на иницијативу председника (тада премијера) Путина и представља сегмент федералног програма "Здрава Русија". 

Држава је, на иницијативу председника Путина, који је и сам поборник здравог живота, осмислила читав низ корака од значајног повећања цена цигарета, до склањања цигарета из излога и витрина продавница и киоска до отварања бесплатне вруће линије где грађани могу да добију савет и подршку психолога или других стручњака. Ту је и интернет страница "Так здорово", где се могу наћи све неопходне информације које особа може применити ако жели да престане да пуши. 

Важно је истаћи да све мере које држава спроводи дају резултате. Статистика каже да се од почетка примене програма међу тинејџерима стопа пушача преполовила, док је међу старијом популацијом пушача чак 25 одсто мање него раније. Зато и не чуди што је приметно велико интересовање грађана Русије који по интернету траже и размењују савете и народне лекове при одвикавању од дувана, што додатно говори да је борба против дувана узела маха. 

Главни од свих савета је да пре него што особа одлучи да уђе у процес одвикавања од дуванске зависности, требало би себи да постави јасан циљ и да свесно за себе утврди све аргументе зашто за пушење нема више места у њеном животу. Штавише, ови се аргументи могу записати на лист папира и поставити на неко видно место. 

Немојмо заборавити да никотин утиче на исте рецепторе у мозгу као и сви познати наркотици. Једна од студија показује да дуван најдуже психолошки делује на организам и чини га зависним, дуже чак и од опојних дрога. Током почетне фазе борбе, организам ће тражити средства која ће му помоћи током мучног процеса. 

Осим бројних савета лекара и психолога, који се могу наћи на интернету или по саветовалиштима, ево неких савета који предлажу Руси који су престали да пуше: 

Направити тинктуру од једнаких делова боквице и рена. Процедити напитак и употребљавати ујутру и увече по супену кашику. 

Направити тинктуру од женшена или купити готове капи у апотеци. Препоручено је узимати по 20 капи ујутру и увече. 

У налету жеље за цигаретом, радије једну кашику соде бикарбоне растворите у чаши млаке воде и пијте полако, гутљај по гутљај. Такође, уместо соде бикарбоне може се употребити кашичица морске соли. 

Три сата на тихој ватри кувати 200 грама оваса у четири литара воде. Сачекати да се охлади. Процедити и сипати у тегле или флаше и пити по чашу при помисли на цигарете.

Свакодневно, најбоље пред спавање, пола сата лежати у кади напуњеној водом температуре 38-39 степени. Претходно 100 грама мајчине душице прелити са два литра прокључале воде и оставити да одстоји па сипати у каду. Мајчина душица умирује организам.

Веома је ефикасно етарско уље поморанџе. Кад год осетите потребу за цигаретом удишите испарења цитрусовог уља, јер оно смирује и одагнава жељу за пушењем. 

Свеже исцеђен сок од грејпфрута посебно је добар у овом случају јер доприноси бржем ослобађању организма од различитих токсина. 

Ујутру и увече практикујте једноставне вежбе дисања. Почните веома споро и постепено убрзавајте дисање. Дишите прво један циклус од 30 удисаја и издисаја "плућима", а потом један циклус "стомаком". Опустите се. 

Комадић сушеног ананаса поједите сваки пут када осетите потребу да запалите цигарету. 

Оно што се истиче на свим форумима као прва и главна информација за све који желе да се реше нездраве навике јесте да престанак пушења није нимало лака мисија. Зато би сви они који чврсто реше да се одрекну цигарета требало прво да припреме "позадинску" подршку: да се у почетку процеса што мање нервирају, да што више буду заузети, по могућству послом или хобијем који воле, и да се сусрећу само са оним пријатељима који зраче позитивно. Такође, битно је да се особа што више креће, по могућству вежба и пије довољно воде. Веома је тешко заиста оставити дуван ако нема подршке блиских, колега и генерално људи из околине.

Извор: rs.sputniknews.com

1 коментар:

  1. За мене, који сам оставио цигарете 1993. године, најважнија је одлука да се не пуши и подршка најближег окружења - фамилије, жене, мужа, оца, мајке, пријатеља, колега са посла итд... Медикаменти могу да буду тек друга линија одбране од жеље за дуванским димом...

    ОдговориИзбриши